Monday, October 12, 2009

:: SiapaKah kita paDa panDaNGan NYA :-



:: Tuhanku... Aku berserah kepada MU akan diriku ini... Aku perlukan petunjuk dan panduan MU.. Agar aku tiada tersesat dalam perjalanan yang sedang aku tujui ini.. Perlukah aku menyendiri ? untuk mencari jalan keluar ... Adakah perlu untuk aku bertanyakan kepada orang di sekeliling ku .. Ataupun sebenarnya dalam diri ku ini kemampuan tersedia ada.. Adakah aku sendiri yang tidak berani untuk memberi peluang kepada diriKu untuk mencuba...

Ya Allah Ya Tuhanku... Andai seseorang insan hadir dalam hidupku ini.. Engkau berkatilah dia dan engkau redhalah akan ikatan yang terbina ini .. Kami berharap engkau merestui akan ikatan yang terbina ini ... Niat kami murni hanya ingin mendapat rehdaMU...

Terbina mahligai kasih...

Semua orang menginginkannya .. tetapi sejauh manakah persedian itu dibuat untuk mengahadapi perjalanan yang di hadapan masih menanti .. hidup ini tak seindah rupa .. tapi kesenangan itu mudah dimiliki... bergantung kepada usaha diri ...

Perjalanan itu adalah kembara yang tiada penghujung.. dunia hanyalah tempat penerimaan segala ujian... Dan di dunia juga tempat kita menerima segala pelajaran.. dan di akhirat sana baru kita dianugerahkan natijah akan apa yang telah kita terima itu .. ia akan menjadi bukti buat diri kita yang kita ini hambanya yang sanggup menerima akan pemberiannya...

... PErsoalan yang perlu kita fikirkan adalah .... Siapa kah kita pada PandanGAn NYa..

1 comments:

Zahraa@};- on October 12, 2009 at 9:59 PM said...

salam,
nice blog..smg dgn kehadiranya,
dptlah kite saling mengingati,
dlm mncari keredhanNya.amin
ukhuwah fillah.

Post a Comment

 

Sezarah Mutiara Hati Suci Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template